Case: Aasian kasvavat merenkulun markkinat

Laivanrakennusmarkkinoilla on tapahtunut viime vuosina merkittäviä rakennemuutoksia. Laivanrakennuksen painopiste on nykyään Aasiassa, ja Kiina on noussut maailman suurimmaksi laivanrakentajaksi. Yhä suurempi osa Wärtsilä Ship Power -liiketoiminnan asiakkaista on Aasiasta, mikä korostaa alueen merkitystä liiketoiminnallemme entisestään.

Näiden kehityssuuntausten vuoksi Wärtsilä Ship Power keskittyy läsnäolonsa vahvistamiseen koko Aasiassa ja etenkin Kiinassa. Wärtsilällä on Kiinassa tällä hetkellä seitsemän kokonaan omassa omistuksessa olevaa yritystä, neljä yhteisyritystä sekä useita hidaskäyntisten moottoreiden lisenssivalmistajaa. Tuotamme Kiinassa Ship Power -liiketoimintaan liittyviä tuotteita, kuten potkureita, apumoottoreita ja ohjauspotkureita. Ship Power -liiketoiminnan johtoryhmän muutto Shanghaihin vuonna 2008 on osoitus sitoutumisestamme Aasian markkinoihin.

Uskomme vahvan paikallisen läsnäolon voimaan pyrkiessämme palvelemaan asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Sen vuoksi perustamme kasvumme Kiinassa yhteisyrityksiin; yhteistyö ja kasvu yhdessä kiinalaisten yritysten kanssa auttavat räätälöimään globaalit ratkaisumme paikallisiin tarpeisiin.