Luotettavuuden ja turvallisuuden varmistus

Luotettavuuden ja turvallisuuden merkitys korostuu, kun otetaan huomioon tuotteidemme pitkä käyttöikä sekä niiden käyttökohteet. Wärtsilän kehittämisprosessi on suunniteltu varmistamaan lopputuotteen luotettavuus- ja turvallisuusominaisuudet. Tuotteemme läpäisevät kattavat validointi- ja testausvaiheet ennen niiden lopullista lanseerausta.

Etupainoisen kehittämisprosessin avulla uudet ratkaisut saadaan markkinoille nopeammin tinkimättä niiden luotettavuudesta ja turvallisuudesta. Yksittäiset komponentit testataan suunnitteluvaiheessa käyttämällä kehittyneitä laskentamenetelmiä ja simulointityökaluja. Näin Wärtsilä havaitsee parantamista kaipaavat alueet jo prosessin alkuvaiheessa, mikä vähentää komponenttien testaustarvetta. Varsinainen komponenttien ja teknologian testaus mahdollistaa järjestelmien nopean validoinnin, mikä nopeuttaa kehitysprosessia ja uudet tuotteet saadaan markkinoille ripeämmässä aikataulussa.

Wärtsilä etsii aina uusia, yhä parempia ratkaisuja ja tekee toiminnassa olevien laitosten validointitestejä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Asiakas hyötyy saadessaan ensikäden tuntumaa uuteen tekniikkaan, ja Wärtsilä saa pitkäaikaista kokemusta valvotuissa olosuhteissa. Tyypillinen kenttälaitteisto käy 6.000 tuntia vuodessa.

Tuote tuodaan markkinoille vasta, kun se on läpäissyt prosessin kaikki vaiheet ja sen suorituskyky täyttää Wärtsilän korkeat vaatimukset.