Hallituksen jäsenet

Kaj-Gustaf Bergh Alexander Ehrnrooth Paul Ehrnrooth
Ole Johansson Bertel Langenskiöld Mikael Lilius

Antti Lagerroos

Riippumaton yhtiöstä ja merkittävistä osakkeenomistajista. Hallituksen puheenjohtaja. Syntynyt 1945, oikeustieteen lisensiaatti. Wärtsilä Oyj Abp:n hallituksen jäsen vuodesta 2002, hallituksen puheenjohtaja vuodesta 2003.

Keskeinen työkokemus: Turun yliopisto, vt. prosessi- ja rikosoikeuden assistentti sekä julkisoikeuden assistentti 1971-78. Vaasan kauppakorkeakoulu, vero-oikeuden vt. apulaisprofessori 1973-79; Hollming Oy, johtaja, laki- ja ¬finanssiasiat 1979-81; Salora Oy, toimitusjohtaja 1981-84; Salora-Luxor teollisuusryhmä, toimitusjohtaja 1984-86; Nokia-yhtymä, johtokunnan jäsen 1984-86; Nokia-yhtymä, hallituksen jäsen 1986-90; Nokia Matkapuhelimet, toimitusjohtaja 1989-90. Finnlines Oyj:n toimitusjohtaja ja hallituksen jäsen 1990-2007.

Muut luottamustehtävät: Cargotec Oyj Abp, hallituksen jäsen.

Matti Vuoria

Ei-riippumaton yhtiöstä, riippumaton merkittävistä osakkeenomistajista. Ei-riippumattomuus yhtiöstä johtuu Wärtsilä Oyj Abp:n ja Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varman ristikkäisestä valvontasuhteesta. Wärtsilä Oyj Abp:n hallituksen varapuheenjohtaja. Syntynyt 1951, varatuomari, humanististen tieteiden kandidaatti. Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varman toimitusjohtaja. Wärtsilä Oyj Abp:n hallituksen jäsen vuodesta 2005.

Keskeinen työkokemus: Kauppa- ja teollisuusministeriö, kansliapäällikkö 1992-98; Fortum Oyj, hallituksen päätoiminen puheenjohtaja 1998-2003.

Muut luottamustehtävät: Sampo Oyj, hallituksen varapuheenjohtaja; Stora Enso Oyj, hallituksen jäsen; Finanssialan Keskusliitto ry ja Työeläkevakuuttajat TELA ry, hallitusten jäsen; Arvopaperimarkkinayhdistys ry ja Suomalais-Venäläinen kauppakamariyhdistys, hallitusten puheenjohtaja.

Maarit Aarni-Sirviö

Riippumaton yhtiöstä ja merkittävistä osakkeenomistajista. Syntynyt 1953, diplomi-insinööri, Master of Business Administration. Hallitusammattilaiset ry:n jäsen. Wärtsilä Oyj Abp:n hallituksen jäsen vuodesta 2007.

Keskeinen työkokemus: Rahapaja Oy, toimitusjohtaja 2008-2010; Borealis Group, erilaisia ylimmän johdon tehtäviä 1994-2008, viimeksi Fenoli-liiketoimintayksikön johtaja; Neste Oyj, 1977-94.

Muut luottamustehtävät: Rautaruukki Oyj, hallituksen jäsen; Elinkeinoelämän valtuuskunta EVA, hallintoneuvoston jäsen.

Kaj-Gustaf Bergh

Riippumaton yhtiöstä, ei-riippumaton merkittävistä osakkeenomistajista. Bergh on merkittävän osakkeenomistajan edustaja. Syntynyt 1955, diplomiekonomi, oikeustieteen kandidaatti. Föreningen Konstsamfundet r.f:n toimitusjohtaja. Wärtsilä Oyj Abp:n hallituksen jäsen vuodesta 2008.

Keskeinen työkokemus: Ky von Konow & Co, hallintopäällikkö, 1982-83; Ane Gyllenberg Ab, hallintopäällikkö, 1984-85; Oy Bensow Ab, johtaja, varatoimitusjohtaja, 1985-86; Ane Gyllenberg Ab, toimitusjohtaja, 1986-98; SEB Asset Management, johtaja; 1998-2000; Skandinaviska Enskilda Banken, johtoryhmän jäsen, 2000-9/2001; Föreningen Konstsamfundet r.f., toimitusjohtaja, 5/2006-.

Muut luottamustehtävät: Hallitusten puheenjohtajuudet: Finaref Group Ab, Fiskars Oyj Abp ja KSF Media Holding Ab. Hallitusjäsenyydet: Ab Forum Capita Oy, Julius Tallberg Oy Ab, Ramirent Oyj ja Stockmann Oyj Abp.

Alexander Ehrnrooth

Riippumaton yhtiöstä, ei-riippumaton merkittävistä osakkeenomistajista. Ehrnrooth on merkittävän osakkeenomistajan edustaja. Syntynyt 1974, kauppatieteiden maisteri, Master of Business Administration. Virala Oy Ab:n toimitusjohtaja. Wärtsilä Oyj Abp:n hallituksen jäsen vuodesta 2010.

Keskeinen työkokemus: Virala Oy Ab, toimitusjohtaja 1995-.

Muut luottamustehtävät:
Fiskars Oyj Abp, hallituksen varapuheenjohtaja.

Paul Ehrnrooth

Riippumaton yhtiöstä, ei-riippumaton merkittävistä osakkeenomistajista. Ehrnrooth on merkittävän osakkeenomistajan edustaja. Syntynyt 1965, kauppatieteiden maisteri. Turret Oy Ab:n toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja. Wärtsilä Oyj Abp:n hallituksen jäsen vuodesta 2010.

Keskeinen työkokemus: Kone-konserni 1993-1994 ja Wärtsilä-konserni 1994-1999, erilaisia johtotehtäviä. Savox Oy, toimitusjohtaja 1999-2004.

Muut luottamustehtävät: Fiskars Oyj Abp, hallituksen varapuheenjohtaja; Savox Oy, hallituksen puheenjohtaja; Ixonos Oy, hallituksen jäsen.

Ole Johansson

Ei-riippumaton yhtiöstä, riippumaton merkittävistä osakkeenomistajista. Syntynyt 1951, diplomiekonomi. Wärtsilä Oyj Abp:n konsernijohtaja. Wärtsilä Oyj Abp:n hallituksen jäsen vuodesta 2010.

Keskeinen työkokemus: Wärtsilä-konserni 1975-79 ja jälleen vuodesta 1981. Wärtsilä Diesel Inc., johtaja 1984-86; Wärtsilä Diesel -ryhmä, talousjohtaja 1986-94; Metra Oyj Abp, talous- ja rahoitusjohtaja 1994-96; Metra Oyj Abp, varatoimitusjohtaja ja talous- ja rahoitusjohtaja 1996-98; Wärtsilä NSD Oy Ab, toimitusjohtaja 1998-2000.

Luottamustehtävät: Outokumpu Oyj, hallituksen puheenjohtaja; Elinkeinoelämän Keskusliitto EK, hallituksen puheenjohtaja; Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma, hallituksen varapuheenjohtaja; Teknologiateollisuus ry, hallituksen jäsen; Elinkeinoelämän Valtuuskunnan EVAn ja Elinkeinoelämän Tutkimuslaitos ETLAn hallituksen jäsen.

Bertel Langenskiöld

Riippumaton yhtiöstä ja merkittävistä osakkeenomistajista. Syntynyt 1950, diplomi-insinööri. Metso Paper Oy:n toimitusjohtaja. Wärtsilä Oyj Abp:n hallituksen jäsen vuodesta 2002.

Keskeinen työkokemus: Tampella Power Oy/Kvaerner Pulping, Power Divisionin toimitusjohtaja 1994-2000; Fiskars Oyj Abp, toimitusjohtaja 2001-03; Metso Minerals Oy, toimitusjohtaja 2003-06; Metso Paper Oy, Kuidut-liiketoimintalinjan toimitusjohtaja 8/2006-3/2007.

Muut luottamustehtävät: Luvata Oy, hallituksen jäsen.

Mikael Lilius

Riippumaton yhtiöstä ja merkittävistä osakkeenomistajista. Syntynyt 1949, diplomiekonomi. Huhtamäki Oyj:n hallituksen puheenjohtaja. Wärtsilä Oyj Abp:n hallituksen jäsen vuodesta 2010.

Keskeinen työkokemus: Huhtamäki Oy, Pakkausdivisioonan johtaja, 1986-89; KF Industri AB (Nordico), toimitusjohtaja, 1989-91; Incentive AB, toimitusjohtaja, 1991-98; Gambro AB, toimitusjohtaja, 1998-2000; Fortum Oyj, toimitusjohtaja, 2000-09.

Muut luottamustehtävät: Huhtamäki Oyj, East Office of Finnish Industries ja Hanken & SSE, hallituksen puheenjohtaja; Aker Solutions A/S ja Evli Pankki Oyj., hallituksen jäsen; Ab Kelonia Oy, hallintoneuvoston jäsen.